fredag 30 januari 2015

Förkylning del X

En del företag har otroliga sätt att marknadsföra sig. I morse, ja, någon gång vid femsnåret, ringde det på min svenska mobil. Jo, jag har anmält den till NIXregistret men det verkar fungera sådär. Det första jag hör är att mitt personnummer finns på nätet och att företaget var ett säkerhetsföretag. Försökte snabbt förklara att jag är i USA och då var de inte intresserade av att prata med mig förrän jag kom hem. Kändes inte speciellt bra som inriktning för ett säkerhetsföretag - bara hjälpa mig när jag är hemma. Och börja med att säga att mitt personnummer finns på nätet - jo, det inser jag också att rent definitionsmässigt finns det där också. Mig skrämmer inte det. Det ska bli grymt roligt att prata vidare med dem om de ringer när jag kommer hem.

Somnade snabbt om - fördelen med att vara förkyld. Hoppade över writing group idag - det hade bara inte gått. Några frågor från studenter och lite funderande på hur jag ska  skriva ett abstrakt innan jag var tvungen att dra upp till Campus och den månatliga promenaden för att betala hyran. Passade på att köpa mer halstabletter och mörk choklad. Något ska jag ha som tröst ;) På väg hem fick jag en härlig hemlängtan efter sönerna. Kom ihåg alla roliga hyss de gjorde när de var små och insåg vad skönt det ska bli att få träffa dem igen. Väl hemma pratade jag med Tobias på telefon och han hummade fint när jag sa att det ska bli kul att träffa honom igen. Mammalove ;)

Fick en rolig förfrågan på mail - Friendship House vill ha med mig och tre andra på en marknadsföringsvideo. Jag ska ta fram min bästa amerikanska-brittiska engelska med svensk accent och berätta allt bra de gör; no problem!

So long!  
           

Inga kommentarer: