tisdag 20 januari 2015

Lång måndag!

Började dagen grymt tidigt, i alla fall för att vara mig. Det första Skypemötet kl 6! Det var grymt kul att prata med personer som jag inte pratat med på en massa månader och vi planerade framåt. Ja, det kommer mer om detta sen - a.k.a. Cliffhanger :) Jobbade en stund och sedan var det dax för nästa Skypemöte. Artikel och plan för kursstart stod på agendan - ingen cliffhanger där inte - det går framåt! Mer jobb ( stavas transkribering idag) och sedan iväg till Campus. Småhalt idag, men det är alltid lika skönt med de fyra kilometrerna till mitt kontor. Jag hade en träff med B, ni vet snyggingen som jag gjorde intervjuer med. Vi diskuterade hur vi skulle koda materialet, vilket är fackspråk för att kategorisera på olika sätt ( nej mina kära kollegor sätt inte i halsen av min förklaring ;)). Vi började prata om hans forskning och det slutade att vi diskuterade varför kvinnor inte trivs i It-branschen. Jag berättade om mina erfarenheter och hur de har påverkat mig. Kom på att det är inget jag diskuterat speciellt mycket - det ska jag börja med. En del är bra och annat kan man inte klassificera som annat än mobbning. 
Drog iväg till kåren och jobbade vidare. Kände efter några timmar att jag var färdig som artist - det är inte nyttigt att stiga upp tidigt ;) Tillbaka till Spartan. Det känns ok att lägga sig kl 20 ikväll- tidig morgon imorgon ocks. Nya glada studenter och pigga lärare är alltid en fördel!

Inga kommentarer: