lördag 17 januari 2015

Alla påminner mig!

Det är precis som om alla här har samma budskap:" Du vet att du åker hem om sex veckor? Vad ska du göra då? Vad ska du äta?" Och jag, precis som mina kära pappa, kan leva i min lilla bubbla, kommer på att "Shit, ja så är det." Så nu har jag gjort en fin lista på vad jag behöver köpa, fixa etc. Den innehåller bl.a. att ta reda på hur jag billigast skickar hem mina böcker, när ska vi ha going-home-party och jag ska ju till Chicago en gång till också.
Apropå resa, så blir det en resa till Minneapolis till. M och hans fru lovade mig att få få på isen och det saknar jag från Östersund. Flygbiljetterna kostade lite (1400 t o r) så valet var inte svårt. Jag drar dit en långhelg och får dessutom fantastiskt trevligt sällskap. Och sedan kan jag ta en oförglömligt kort på pappas kompis byggnad på universitetet i Minneapolis (hall som de heter i det här landet). Jag kanske kan hitta några spännande saker att berätta om det för släkten när jag kommer hem.
Nu ska jag snart förbereda mig. Jag och Ls familj ska på amerikansk barbeceue. Går jag inte upp i vikt idag så lär jag ju aldrig göra det ;) Ska bli kul att åka med dem; hon har en nioårig kille som älskar Minecraft och jag kommer ju från Sverige - kan någon ordna Notch:s autograf kommer jag att bli en gudinna!

So long!         

Inga kommentarer: