onsdag 10 december 2014

Vad man kan åstadkomma med pepparkakor och ädelost

Idag var det potluck på avdelningen, snabbt översatt knytkalas. Jag tog min enkla specialité denna vinter - pepparkakor o ädelost. Det är lätt att få tag på, inte svårt att tillaga ;), billigt och exotiskt för en amerikan. Alla andra hade med sig en massa mat - det var hur mycket som helst. Min lycka var fullständig när jag hittade sill, cheddarost o kikärtsbullar. Det sista kanske inte är det vanligaste, men jag gillar det skarpt, precis som hummus. Mina pepparkakor öppnade för en mängd olika samtalsämnen - det finns som sagt var alltid en amerikan med svensk bakgrund, en annan som har testat pepparkakor o undrar vilken smak det var på dessa (apelsin) etc. Och vem var det som kom på kombinationen med ädelost? Inte för att jag hade något bra på den sista frågan, mest en massa gissande. Men fantastiskt roligt var det i alla fall :) De har en fantastisk kultur på denna avdelning - öppen, diskuterande och nyfiken. Det gör att många vågade smaka på de svenska pepparkakorna med ädelost. Lovely!

Jo, jag har jobbat också. Gjort den sista forskningsintervjun för denna gången. Inte mycket som ni får reda på om detta, allt p g a sekretess. Kommer akademiska artiklar att läsa sedan. Men jag är nöjd!     

Nu ska jag skriva mer på en artikel - bara att jobba på!

So long!

Inga kommentarer: