måndag 29 december 2014

Regnig söndag

Idag skulle det regna så då passar ju det bra att gå på museum. De museum som ligger runt National Mall är gratis, vilket gör det hela väldigt trevligt ;) Jag sov länge och pratade med alla hemma. Alla verkar må bra - skönt!
Traskade iväg ner mot Pennsylvania Ave, det är cirka 1.5 kilometer dit så det blir en lagom promenad. Första muséet som jag ville gå på var National Air and Space Museum, vilket jag inte var helt ensam om. En massa folk och väldigt mycket att se på. Det som är tråkigt är att sponsringen som man gör från olika bolag gör att det finns lite diskussion om det som är nackdelen med flyg - t ex fanns det inget om de miljöproblem som flyget skapar på olika sätt (buller, utsläpp etc). Säkerhet fanns det däremot en hel sektion om - vi ska ju fortfarande vilja välja flyget enligt bolagen. Efter att ha gått runt där i flera timmar gick jag till muséet bredvid - National Museum of the American Indian. Där fanns det mycket fina kläder och en hel avdelning om hur det gick till när de vita "förhandlade" sig till indianernas mark.För att göra det hela politiskt korrekt fanns de två olika åsikterna representerade i den avdelningen. Ett sätt att lösa sitt dåliga samvete utan att skapa någon debatt :)

Dagens fotosession (jo, jag funderar på att köpa mig en riktigt bra kamera - det är kul att ta bra foton!).





     

Inga kommentarer: