onsdag 3 december 2014

Och det blev inte som tänkt - bara bättre

Idag har jag varit trött. Beror på att jag var i Detroit i helgen - det är alltid extra påfrestande att resa själv - jag ska ordna innan, hitta och sedan göra. Inte för att det är trist som jag säger så - det är bara extra tröttande. Dessutom har det varit en anspänning före jag skulle göra den första forskningsintervjun. Jag har liksom väntat på detta ögonblick i ett år nu. Ja, sängen var extra skön i morse, men jag hade bestämt en frukostträff med en kollega - bara att ge sig iväg. Nu visade det sig att han hade försovit sig, men eftersom det är ett populärt fik, träffade jag en annan kompis där. Trevligt blev det i vilket fall som helst.

Gick till Bessey Hall och kontoret sedan. Väl där visade det sig att dagens intervju var flyttad på. Så nu kunde jag verkligen slappna av och jobba med mina artiklar istället. Fick också besök av en av mina forskningsassistenter. Låter fantastiskt, men det har jag. Mest som stöd eftersom engelska inte är mitt modersmål, och det är något som jag har bett om. Och alla fantastiska människor runt mig har tyckt att det är ett klokt och bra önskemål :)

Hade hamnat lite i limbo med en av artiklarna, men lite Skypechatt löste det. Skönt med kloka kollegor på andra sidan Atlanten och Storsjön också :) Drog hem sedan, en sväng in på Friendship House och prata med Rich. Ner till administrationen och visa mitt nya visum. Ja, de gjorde några kopior på mina nya papper (heja den amerikanska pappersindustrin). Skrev lite mer och sedan gick jag tillbaka till Friendship House. Hade den sista lektionen i kursen Vetenskapligt skrivande. Trevligt prat om ditt och datt med några kinesiska vänner. Ja, nu ska jag mot sängen :)

So long!
  
         
 

Inga kommentarer: