fredag 19 december 2014

Ljus

Det känns deprimerande med vädret just nu. Det regnar och är betonggrått, inget som piggar upp alls. Jo, jag borde känna mig som hemma, men det kanske inte är det hemma som jag vill ha. Sol, vinter o knastrande snö hade varit så mycket bättre.
Började dagen med att få handledning - diskutera den artikel som jag håller på och skriva. Går framåt, en del att ordna, men det kommer att bli grymt när det blir klart :) Jag försöker ju febrilt göra slut på vårt förhållande - just den artikeln och jag verkar ha svårt att skiljas åt.

Tog ett sväng med transkriberandet sen. Det är spännande att höra allt bra som kommer ut av intervjuerna. Om jag vill börja skriva på detta nu? Yes ;) För att pigga upp mig lite drog jag till Friendship House - min ungdomsgård. Hittade min japanska kompis där o hennes dotter. Kul att se och höra hur lika barn är världen over. Hon sjunger på samma sätt som sönerna gjorde i den åldern. Fick ett ljus med tillbehör. Kul, för jag vill ju inte gärna köpa något när jag snart ska åka hem. Lite dekorationer piffar alltid upp den möblering som finns.

Nu ska jag lägga mig och drömma om min artikel ;) Sweet dreams!
    



 

Inga kommentarer: