måndag 15 december 2014

Julstämning

Jag saknar adventsljusstakar - det har de inte här. Så för att få lite mer julstämning i kroppen åkte jag med på Christmas Carols i en kyrka. Friendship House ordnade, som vanligt :) På plats träffade jag några bekanta ansikten - trevligt. Det var julevangelium i föredömligt korta avsnitt ( 2- 3 minuter) gånger nio stycken och en kör som sjöng. Vi som var med fick också sjunga - bara att ta i! Efteråt var det fika och jag lyckades charma två äldre amerikanska gentlemän till att berömma min engelska och ordna en inbjudan till en kompis i Kina. Hon skrev upp alla sina kontaktuppgifter och frågade mig vilken provins i Sverige som jag kom från. Hupp, det är en viss skillnad på storlek försökte jag med - det gick sådär. Så jag för väl satsa på en forskarkonferens någonstans i Kina. Google Maps kan nog hjälpa mig rätt ;) På vägen tillbaka till Spartan Village fick vi en guidad tur genom de fina kvarteren i Lansing. Där som alla VD:ar och sportcoacher bor. Så då vet jag vart pengarna finns i det amerikanska samhället! 

So long!         

Inga kommentarer: