torsdag 18 december 2014

Gårdagens inlägg

Kom inte när det skulle. Beror på att jag skulle kolla en sak i mitt transkriberade dokument och upptäckte att dagens arbete var borta. Det kändes inte lämpligt att skriva något då ;) Men annars var det en väldigt bra dag :)

Jag startade med ett möte med en kollega på MSU och en på MIUN. I de kurser som jag är lärare på ska vi testa ett sätt att arbeta med studenternas skrivutveckling som innebär mer feedback. En idé som jag kom på när jag satt med på kursen Informationsdesign här. För den processen använder de ett verktyg som heter EliReview - för er som är nyfikna finns det information här:  www.elireview.com. Ska bli grymt spännande att få göra detta experiment och jag ser fram emot att få med mig två studenterna på testtåget. I korthet innebär det att de lämnar in uppgifter får feedback, dels från studiekamrater och även från lärare. Och i sin tur ger de feedback till sina studiekamrater och även på de kommentarer som de har fått.

Sedan gjorde jag då dagens onödiga insats med att fortsätta transkriberingen på kåren. I och för sig trevligt, men men... Gick till Frienship House på vägen hem, hängde runt o pratade lite strunt och helt plötsligt var jag och min franska kompis på väg o handla mat. Ja,ja får jag skjuts dit är jag inte ledsen. Kan väl saga att den som rådde mig att inte ha en bil här hade FEL. Men jag ser fram emot utdraget om att jag inte begat några större brott och därmed kan hyra en bil!

Vad är då bättre än att sluta dagen i tvättstugan? Nej, tänkte väl det. Nu har jag både mat, tvättade kläder o en nystädad lägenhet. Julen kan komma!

Mer som var bra? Ja, jag fick ett mail med ett ev erbjudande som jag blev grymt glad over! Tummen upp på det och sådana mail!

So long!   
          

Inga kommentarer: