söndag 7 december 2014

Gammaldags långsam helg

För att smälta intryck o planera framåt - tar jag det bara lugnt denna helgen. Tvätta, städa o hänga runt lite. Igår var jag och några kompisar på julmarknaden på kåren. En massa stånd med örhängen, förkläden, fina träsaker mm fanns det. Det som jag letar efter ska vara lätt att skicka hem o passa kollektivet - tror jag har hittat det 🎁. Vi tittade också på en amerikansk tomte som barn stod i en evighetslång kö för att bli fotograferade med. Och viska sina önskningar till. Här i East Lansing är det inte lika mycket julförberedelser som hemma. Det finns inga adventsjulstakar, inga ljusslingor överallt etc. Kan bero på flera saker - det är en universitetsstad o många flyger hem över jul. Amerikaner firar både Halloween o Thanksgiving under hösten - det finns liksom inte ork till att vara så exalterade som vi är över jul. Jag kan tycka att det är lite skönt o samtidigt sakna adventsljusstakarna. De lyser liksom upp det hela! O jag är grymt sugen på en lussebulle. Jag o mina kompisar ska göra en kollektivresa för att handla mat idag, förhoppningsvis finns det en saffransbulle att få tag på 😛.

So long!
Mitt adventsfika!

 

Inga kommentarer: