fredag 26 december 2014

Ett år till!

Ja, idag blir jag ett år äldre. Det är bara kul tycker jag - även om det inte är den helt optimala dagen att fylla år på. Har alltid varit tjat om just den här dagen - syskonen uppskattade inte att jag fick presenter flera dagar i rad, barnen tycker att det är lite stressigt att fira den mitt i allt julfirande. Och jag tycker att det är trist att inte få ha stora fester. Men nu är det som det är! Och jag måste visa er utsikten jag hade förra året när vi var i London ;) Mamma var inte tillräckligt snabb!
    Igår var jag på julmiddag i Friendship House. Rich, huset föreståndare, hade gjort en middag. Fantastiskt trevligt - kalkon, ris och en massa grönsaker. Och så amerikanska sötsaker förstås :) Vi var 100 pers i huset, så det var trångt och mysigt.


Idag var det upp tidigt, kl 4 :( Det är ju så när jag vill ha billiga flybiljetter. Var väl inte helt inställd på att det skulle gå att komma fram, eftersom det var varning för snöstorm. Det gick alldeles utmärkt - taxin kom, flyget var bara lite guppigt och när vi kom fram till Washington fick vi en extra sväng över stan i solsken. Bara det kändes som en extra födelsedagspresent! Hittade ett ställe att äta på och sedan tog jag tunnelbanan till hotellet. Alldeles lyxigt att den gick direkt från flygplatsen till 500 m från hotellet - ett extra pluspoäng för det. Hotellet hade jag hittat på en hotellsajt, det är nyöppnat och var nersatt till halva priset. Så nu bor jag i en mindre svit för 400 kr natten. Känns som ett fynd! Stor säng med nymanglade lakan, en TV-hörna med skön soffa - jag kommer att må som en prinsessa här. Dessutom tänker solen visa sig imorgon igen - jag saknar den. Gråväder à la Göteborg kan jag hoppa över! Och en varning - ni får stå ut med en massa turistfoton de närmaste dagarna ;)

 Och jag vill tacka för alla glada tillrop på min födelsedag - det värmer så gott i själen!

So long!       

Inga kommentarer: