fredag 28 november 2014

Thanksgiving

Tyst och lugnt i Spartan Village o hela East Lansing. Jo, det blir det eftersom hela stan består av Campusområdet. Jag sov gott, pratade med Steve om Big Apps och började skriva artikel. Gick bra framåt. Messade med Les om vart jag skulle bli hämtad. Tog mig en lång o skön promenad.

Hemma hos Les var det julstämning. Julmusik, matlagning o en son som ville spela spel. Klart jag gjorde det o lärde mig lite på kuppen. Mat fanns det gott om. Köttbullar - riktigt goda, potatismos! O sötpotatis med marshmallows - lite för söt för min smak. Pumpkin pie, givetvis. En massa prat också. En del hänger jag inte med på, typ när de pratar om TVprogram de såg när de var små. Men förvånansvärt mycket går bra o är kul att prata om.

Min första Thanksgiving - lovely!

So long!

Inga kommentarer: