torsdag 13 november 2014

Spartan forever!

Kanske inte riktigt men ett tag till blir det i alla fall. Tanken var att jag skulle åka hem efter jul, men det blir inte så. Jag kommer att använda hela min visumtid, vilken visade sig vara sex månader. Så jag beräknas hem till Sverige  i början på januari. Mellanlandar i Fjällbacka och Goteborg och drar till Östersund den 15:e mars. Väldigt exakt och pålitligt;) Anledningarna? Ja, de är flera. Dels att mitt viusm är på sex månader, jag får inte komma till USA och arbeta igen förrän om två år (sisådär mars 2017), administrationen för min studie har tagit mycket längre tid än jag tänkt mig, jag känner mig inte alls klar med saker och ting här. Blir liksom mycket tid att fixa infrastruktur för att sedan inte använda det.     

Kodar empiri så det brinner ur ögon, öron o dator. Den sistnämnda fick för sig att dumpa igår, så jag blev inte alls glad. Grafikkortet tålde inte närbilder på Brucan och Vet konserten igår. Ikväll blir det till att börja skriva på empirin - det finns en hel del att skriva om man använder femton intervjuer. Jag tog ut underlaget och det blev en skön bunt. Jag får tipsa MSU om att skriva ut på båda sidorna - om man nu ska miljöprofilera sig.


Vi hade grad stud möte idag. Liza, vår handledare hade flytt Michigan för en konferens och vi körde själva. Grymt inspirerande och upplyftande, som vanligt. Jag fick bra tips av de andra och blev dessutom inbjuden på Thanksgiving middag. Och vi ska diskutera min empiri. Snacka om positivt inflytande på mig och min motivation! Och bra tips på hårfrissa - allt som en kvinna behöver ;)  

Jag har dessutom lyckats ta mig till apoteket och fixa halstabletter, panodil och annat som jag behöver för min förkylning. Nu börjar jag lära mig vilka märken som finns för det här. Strepsil var inte så gångbart att fråga efter.

So long!

Inga kommentarer: