söndag 16 november 2014

No shopoholic

Jag är grymt dålig på att shoppa. Köper saker när jag BEHÖVER något nytt eller det gamla går sönder. Finns säkert en massa orsaker till det - uppväxt. Vi hade det inte dåligt men det som köptes in fick liksom hänga med tills det gick sönder. Berodde på ointresse för prylar och att ingen av mina föräldrar var speciellt händiga. Jag har inte heller haft speciellt mycket pengar att röra mig med i livet. Tjänat bra men barn, hus och bil kostar en hel del pengar. Speciellt om barnen idrottar mycket, husen alltid varit gamla och bilarna gått mycket. Pengarna har liksom prioriterats på annat (resor). Jag brukar skämtsamt saga att jag är den enda kvinnan i Sverige som behöver ta med sig en kompis till IKEA för att komma ut med något extra. In på varuhuset/affären, köpa det jag behöver och sedan ut - det är liksom melodin! Så har jag ju basic kläder, byter sällan gardiner och hemmet består av gamla möbler.

Idag var det i alla fall dax att åka till en mall här och köpa nya skor. De jag har gått omkring här är nu sneda i sulan. Så det är det t o m dax för mig ;) Bussen ut till Meridian Mall och de affärer som finns där. Och det var en hel del. Det svenska var representerat av H&M - inte min favoritaffär, men ändå. Hittade ett par nya gåriktiga skor och lotion. Så nu är nog shoppandet over för en månad framöver ;) Ska slå till i december och köpa julklappar. Om de nära o kära kan kläcka ur sig vad de vill ha. För jag kan ju liksom inte köpa något som ingen önskar sig!

So long!       

Inga kommentarer: