söndag 23 november 2014

Lördag med matinköp, gråväder o rollspel

Ja, visst låter det som en lördag fylld med allt man kan önska sig ;) Jag var inbjuden på aperito hos Ben, en belgisk kille i kvarteret bredvid. Vi hade tidigare bestämt att det är för lite AW här i Spartan Village och eftersom ingen ordnar saker bättre än en själv, så var det dax nu. Insåg att jag skulle ha med mig någonting - det ingår liksom i konceptet. Så det vara bara att dra på mig gråväderskläderna och gå ut. Nu är det äntligen så att jag kan gå på gatan utan att ha Icebugsen på! Ibland är Göteborgsväder alldeles underbart ;)
Bussen till Meridian Mall o så kom jag på att jag behöver en dataplan (internetuppkoppling) när jag ska dra till Washington på jul. In på Best Buy och fick väldigt bra hjälp. Nu är iPaden laddad för att kunna användas som GPS. Sedan in och köpa mat - jag hittade svenska pepparkakor och grönmögelost. Bra kombo som funkar en svensk snacks. Köpte vin, lite besviken att de inte frågade efter leg ( de gör det på personer under 40 år;) ). Och jag hoppas att ni fattar ironin. Tillbaka till lägenheten - tog en uppfriskande promenad eftersom det var fotbollsmatch och bussarna gick väl lite som de ville.

Fin friserade mig, packade ryggsäcken och gick till Ben:s lägenhet, som efter en stund fick heta den europeiska samlingspunkten. Vi som var där kom från Belgien, Frankrike, Italien, Brasilien, Japan och Ukraina. Och vi levde upp till våra rykte om hur vi skulle vara - speciellt killen från Ukraina. Han halsade vodka och blev stupfull - som tur var bor han i lägenheten bredvid. Fransmännen argumenterade med varandra etc. Skitkul helt enkelt! Fram emot midnatt började vi spela rollspel - inget jag brukar göra. Varulvar, häxor, siare mot vanliga medborgare! Och det universiella med att ha pokerfejs eller inte gjorde allt hemskans kul.

Ha det gott i det novembergråa!

Inga kommentarer: