onsdag 19 november 2014

Kallt

Det är kallt som bara den. -10 grader och blåser. Inget som jag inte kan hantera, men det är inte kul. Hade varit mycket skönare med några grader uppåt eller ingen blåst. Som en gammal göteborgare är inte blåst från sidan tillsammans med någon form av nederbörd det som jag uppskattar mest. Dessutom saknar jag min täckkjol. Jag försökte förklara för mina jobbarkompisar vad det är för något - det lyckades väl sådär. Vi hittade kjolar på en out-door webbshop, så det finns ju. Men det var liksom inget gemensamt namn på dem - mer olika märken och vad de kallade den. Nu ska i alla fall jag bestämma en, annars lär jag ju inte överleva vintern. Jag vill gärna kunna gå till Campus och det går liksom inte i den här kylan.
Andra saker i vinterkylan - jag har hyrt en bil till helgen. Och nu med snö funderar jag på vinterdäck. Har försökt höra med olika personer, men det verkar inte vara något som man använder. En hade aldrig hört talas om sådana däck, en annan använde liknande för tio år sedan. Ja, det är att köra omkring på vanliga däck och gilla läget. Antagligen kultur och vana som spelar in när jag vill ha vinterdäck och känner mig trygg med det.

Vad jag gjort annars? Jobbat, jobbat och varit hos frissan. Det gråa som kommer fram behöver färgas bort och om det kostar 350 kronor för klipp och färg så är inte jag sen att ta ett sådant erbjudande.

So long!
       

Inga kommentarer: