söndag 9 november 2014

Jag börjar med små, små steg

Jag måste ju också visa att jag är på Michigan State University. Alla andra har minst en grön tröja eller något annat som visar att de är här. Så idag började jag också min resa för att visa detta. Köpte en grön jättestor buff/halsduk/mössa. Mest för att det var väldigt kallt ute och blåste och jag insåg att en sådan skulle vara bra att ha. Mössa i all ära, men de plattar faktiskt till min fantastiska frisyr och de går inte att använda som halsduk. Nästa stora kliv på denna stege blir nog att köpa en tröja - grön som det star Spartan på. Det finns några att välja på, om jag säger så.

   Skillnaden på ett amerikanskt och svenskt universitet är fantastisk på det sättet. Men det är klart ska du leva på donationer behövs det bra marknadsföringsmaterial för att locka dit studenter som ska bli framgångsrika och sedan donera sina miljontals dollar osv. Det är lite annat än att bli känd för sin ranking bland svenska universitet på grund av olika faktorer och få betalt för det.

So long!

Inga kommentarer: