torsdag 27 november 2014

Inför Thanksgiving

Det är alltid spännande med nya saker, thanksgiving är en sådan grej. Allt stängs ner, inga bussar, inga restauranger. Alla går inför att äta kalkon, potatismos o någon annan specialitet. Känns ungefär som jul hemma, fast ett snäpp värre. Och inga presenter.
Struttade iväg för att betala hyran idag, kom ju bara halvvägs igår i o med bombhotet. Skulle ha ett skypemöte kl 12. Insåg att det inte funkade för restaurangerna på Campus stängde två, jag skulle inte få någon mat (spännande tanke när Thanksgiving handlar om mat)!! Hämtmat löste det problemet. Jobbade sedan med att förbereda studien o lite annat pyssel.
Howard förbarmade sig över mig o jag fick skjuts runt för att köpa mat. Så nu har jag så det räcker fram till jul. Glögg o julmust hittade jag - nu är det bara senapssillen o saffransbullarna som saknas!
På Spartan Village körde man fri Thanksgiving middag. Kön inne i Community Centret var lååång. Tog en halvtimma att komma fram. Men det finns ju inget så gott som gratis mat ;) Avslutade kvällen stilrent med ett varv i tvättstugan - bra att ha rena kläder när jag ska bort på bjudning!

Inga kommentarer: