lördag 1 november 2014

Halloween i Mountain View

Ja, så flög jag tvärs över landet - det är mäktigt stort :) Gick bra och jag jobbade med en rapport som skulle in. Inte manga luftgropar och hela tiden så gick det att få mer te att dricka. Det går liksom åt mängder av den varan när jag skriver något.
Susanne kom och hämtade mig på flygplatsen och sedan hem till dem. Lite trevligt prat och sedan var jag redo för sängen. Det är tre timmars förskjutning jmf med Lansing här, så det blir lite jetlag igen.

Fredagen var regning o grå. Inte riktigt vad jag hade väntat mig, så vi grabbade tag i varsin PC jag och Susanne och jobbade, Jag behövde göra klart mina intervjufrågor till studien och Susanne kör hemma arbete i egen regi. Vi unnade oss en biltur i regnet och fika på en väldigt trevlig bokaffär. Jag berättade att jag saknade senapssill och vips var vi på IKEA och köpte det. Konstiga saker som blir begär när man inte kan få tag på det ;)

Sue och Michael - barnen i familjen - kom hem från skolan och vi höll på med Halloween utstyrseln. Kul att det är en sådan tradition här och att få vara med om den i en amerikansk familj. Senare på kvällen gick jag med Martin och Sue ut för att samla in godis och se hur andra hade smyckat sina hus.






            

Inga kommentarer: