onsdag 5 november 2014

Geeky day

Jag hade en väldigt geeky day under hela måndagen. Började med att jag var med på ett Skype-mote för Webcoast. Vad jag ska göra där är än så länge en hemlighet, men det kommer att bli grymt kul! Efter det så åkte jag och Susanne till Google för att träffa Martin på lunch. Känns som en ynnest av att bli inbjuden av honom till hans arbetsplats. Lunch, med en massa olika fräscha saker att ta av. Skönt som omväxling till den mat som annars finns i det här landet.

En rundvandring på lite olika ställen på företaget - kul att se deras fräcka geodata på närmare håll, hur de anställda har tillgång till fika, motionsmöjligheter och annat. För mig kändes det lite som på min tid på WM-data - givetvis med skillnaden att det inte gick att ha en volleybollplan ute etc.



     
Vi var inne i Google shopen och botaniserade. Jag köpte några t-shirts och ska beställa deras häftiga mössa sen. Den har "inbyggd" belysning - bra mycket fräckare än en osexig pannlampa :)

Efter skulle vi till Data museet - Computer History Museum - men det var inte öppet på måndagar. Lite trist för det hade varit kanon att se det som jag har upplevt under min arbetstid och fortsätter att vara med om. Det fick bli Apple store istället - mamma behöver en ny Ipad och jag vill ha en massa olika saker ;)

Kvällen tillbringade vi med att äta hamburgare - ja, det är den första jag har ätit sedan jag kom hit. Lite konstigt, men det finns en massa annan mat att äta. Kinesiskt, koreanskt osv. Och sedan fick jag tag på en cheddarost - annat än den amerikanska gummiosten...

Idag har jag flygit hela dagen - långt och stort det här landet. Gått fantastiskt bra. När jag kom hem fanns det en svensk skvallertidning som mamma skickat. Det finns ju massa saker som jag saknar ;)   

Inga kommentarer: