torsdag 13 november 2014

Det glammiga livet?

Jo, det händer emellanåt i mitt liv. Jag kan klä upp mig och använda mina långklänningar, men idag var verkligen inte en sådan dag. Svassat omkring i mitt nattlinne - jo, det kan med viss fantasi ses som en långklänning. Lila med spets längst ner:) Skrivit, läst och försökt få ordning på min förkylning. Det går åt mängder med te och mjölk en dag som denna. Ni vet den där dagen när man inte är tillräckligt pigg för att vara på topp; kroppen vägrar att ge ifrån sig mer effekt än tillräckligt för att sitta i soffan och knappra på datorn. Och emellanåt inte ens det. Men sova är den alldeles för pigg för - "det är ju dagen" som en av mina söner uttryckte det när han skulle sova middag (underbara minnen).            
Ja,ja, jag kommer i alla fall längre i mitt skrivande. Och det sociala kommer ju alltid ikapp sig. Jag är mest förvånad over att jag inte en mindre dipp över att ha en hel atlant mellan mig o mina kära när jag är sjuk. Kanske börjar bli vuxen ;)
Jag såg att Bruce-spelningen inte gick att starta från bloggen. Ursäkta, men här kommer en annan favorit. Och Bruce-spelningen går att starta från Youtube - jag lovar ;)


Inga kommentarer: