lördag 22 november 2014

Äntligen fredag :)

Det har varit en massa jobb den senaste tiden och lite skojsigheter. Idag kände jag att det äntligen skulle vara på G. Skulle igenom en arbetsdag först - och vilken dag det blev. Fick handledning - mycket diskussioner om kommande publikationer under två timmar. Det är mycket jobb att se fram emot, men det ska väl inte vara helt lätt att få hatten ;) Sedan hade jag handledning med en student - alltid lika kul att höra deras funderingar och tankar.

In till Campus för att skriva ut papper o vara med på ett forskarmöte. Och vilket möte det blev. Helt fantastiskt, magiskt! Jag och Les satt där med avdelningschefen och vår dean - rätt skärpta hjärnor alltså. Och vi fick oss en genomgång av en ny programvara där man kan analysera text för att hitta nättroll. Grymt fräckt och intressant att kolla på. Och tänk vilken potential det finns i ett sådant verktyg. I slutändan kan vi ha en bra dialog på nätet och de som idag gömmer sig kan inte göra detta mer. Jag och Les bara log mot varandra efter motet - och hon har turen att få det som sitt doktorandprojekt! Ska bli så kul att följa detta. Och jag kommer att dra detta på Webcoast!

Åter till vardagen - jag skulle ju ha en bil. Hade bestämt hämtning på kåren, men de hittade inte mig. Så jag fick ta bussen ut till Hertz. Väl där fanns det ingen bil till mig - bara en som skulle kosta 3 ggr så mycket per dag. Och då lackar jag ju ut och de fick skjutsa hem mig igen. Les hade bjudit med mig till Lansing på kvällen. Det var ljusparad och annat skojsigt där. Som tur hämtade Les med familj mig och jag kom iväg. Kul att se ljus, en julgran som tändes och en massa folk.

So long!

      
           

Inga kommentarer: