onsdag 22 oktober 2014

Women´s lounge at MSU union = skrivarlyan

Standardstart på morgonen - fast denna gång via Adobe Connect. Jag är doktorandrepresentant i forskarutbildningsrådet. Kan ibland kännas som en udda uppgift - jag och den andra representanten ses som motparter. Ja, det är inget farligt att skriva det - jag och vår ordförande pratade om det idag. Lyssna i flera timmar och få en punkt på slutet. Ja, givetvis får jag yttra mig, men det är en hierarkisk värld så det är bara att inse - längst ner på trappan. Men det är alltid bra att förstå mer av det system som jag är del av.

Drog in till kåren och Women´s lounge. Sköna fåtöljer, tyst och nära till té och toa. Snodde en bild från  http://www.thebiggreen.net/tag/feminism/ . Kändes inte helt OK att ställa sig upp och ta en bild när alla sitter där tysta och pluggar. Ja, det kan upplevas som diskrimering att män inte får komma in där och det påminner om gamla tider när det var mer uppdelat.

         
Ett nytt Skype-samtal med företaget jag ska göra en studie hos. Det börjar närma sig och vi kör igång snart. Ska igenom forskarrådet här först, så imorgon går ansökan in. Och ett snabbt samtal om den workshop om fokusgrupper som jag ska göra här - kul!

Jag gick mot lägenheten och svängde in en stund på Friendship House. Mötte några kinesiska kompisar, snackade en stund och sedan drog vi mot Spartan Village.

So long!  

Inga kommentarer: