fredag 10 oktober 2014

I skrivbubblan

Körde ett handledarmöte imorse - ja, det var jag som fick handledning. Vi diskuterade den kommande studien och hur den kommer att passa in i min avhandling.
Drog sedan in till Campus och kåren. Finns ett tyst rum för kvinnor med fantastiska fåtöljer och mjuka soffor, höga bord eller låga bord. Allt i en tyst miljö med stora fönster som släpper in en massa ljus. Passade mig alldeles utmärkt idag när jag fortsatte att skriva på min kommande artikel. Fick ihop en del, nya frågor dök upp - precis som det ska vara. Men det var grymt skönt att sitta där idag - det är dessutom nära till en bra coffee shop med fantastiskt te och de vanliga kårrestaurangerna. Så skrivbubblan fick sitt idag.

Kvällens dejt blev tvättstugan. Ska dra till Chicago tidigt på söndagmorgonen och lördagen är uppbokad. Och jag insåg att torsdag har något bra med sig - jag var ensam i hela tvättstugan - circa 30 maskiner att välja på :)

Lite doktorand sanningar bjuder jag på idag - kommer från PhD Comics ;) Mycket samma som när man går på andra utbildningar - bara en anna skala och mystik kring det hela!


    

Inga kommentarer: