lördag 4 oktober 2014

Häftiga människor

Börjar med något som inte är likt mig - vädret. Inatt körde åskan runt, så t o m jag vaknade, eller mer inte somnade. Höstrusket har kommit o det är bara att ta fram sina medhavda kläder o vara glad för det. Alla säger att snön kommer i november, jag väntar!

Idag hittade jag flera häftiga personer är. Det går liksom en doktorand på varannan student o många är grymt duktiga. Jag satt på bussen o pratade med en kinesisk dam jag träffat på Friendship Hoùse. Hon undervisar i engelska i Kina o har alltid en massa engelska ord jag aldrig hört. Vi diskuterade sociala förmåner i Sverige o skatter. En annan kinesisk kille började fråga mig en massa o tyckte att alla svenskar borde protestera. Med det skattetrycket skulle ju ingen vilja bo där. Intressant diskussion blev det o jag missade min busshållplats.

Jag skrev klart en rapport o gick sedan på något helt nytt - skrivgrupp på writing center. En fantastisk service där vi är fyra studenter som träffas i två timmar o diskuterar olika akademiska skrivsätt. Ska bli spännande. De andra skrev sina avhandlingar om rehabilitering o var från Sydkorea - spännande att förstå o lära lite om deras kultur! Dagens upplevelse därifrån är att fundera på hur jag gör när jag skriver - ett vet jag, det är inte på morgonen.

Dagens fredagsmys blev ett glas god sangria!

So long!

Inga kommentarer: