onsdag 8 oktober 2014

En så ger det ner o sen så går det upp!

Jo, det har verkligen bara gått upp idag. Började dagen med en Skype med en kollega - klockan sju och nu har vi pratat så mycket så att jag kan äta frukost samtidigt ;) Bra - nu ska vi börja skriva på en artikel tillsammans. Kör ketchupeffekten på artiklar nu. Vi kom fram till ett första syfte och målgrupp.

Sedan i en taxi till företaget jag ska göra studie på. Inser att jag bor helt och hållet på landet egentligen - jag måste ju bara hyra bil och ta mig runt. Lyckades prata i en halvtimma och förklara vad jag ville - få frågor som jag inte kunde svara på under motet. Sedan diskuterade jag o min kollega vidare. Det blir en annan vinkling, men den blir mycket roligare och batter. Nu ska den knådas och förpackas - hjärnan ska bearbeta den osv. Ska bli så kul!

In till Campus igen och idag till kåren. Finns en massa olika ställen att sitta på här - lunchstället, tysta damloungen och fikarummet. På lunchstället tog jag Skypesamtalet med en kompis hemma. Mycket roligt som väntar när jag kommer hem :) Och dessutom ett helt fantastiskt sätt att kommunicera med - hon satt i Helsingborg och jag här o det var som om vi satt mitt emot varandra.

Nu åter till artikelskrivandet!

So long!    

Inga kommentarer: