torsdag 11 september 2014

We need someone to challenge you -

blev ju definitivt dagens uttryck. Det var när jag besökte International Friendship House för att träffa Rick, en pensionerad professor som har hand om det. Efter diskussioner om Sverige, bilar i halkkörning och vad jag var mest intresserad av att lära mig kom utrrycket. Så min förhoppning är att jag ska få tillgång till att träffa någon som undervisar i engelska på universitetet som går igenom mina akademiska texter. Ev kommer det att bli en professor i kemi - bara för att utmana mig då alltså. Ska bli grymt roligt att se vad jag kan lära mig av detta och jag hoppas att det blir av.

Förutom detta så började dagen - som vanligt - med ett distansbaserat samtal med Miun. Denna gång var det en kort föreläsning som jag o en kollega höll. Fungerade bra, kanske för att vi har haft dessa föreläsningar ihop tidigare och vet hur vi vill ha det. Får bara se till att få igång studenterna till att fråga mer.

Jag måste bara visa hur mitt skrivbord ser ut när jag jobbar. Sladdar, laptop, iPad, hörlurar, mobiler o så lite mer sladdar. Jag behöver en större sladdpåse nu - finns en mängd olika adaptrar etc i den. O fler blir det!
     Drog sedan iväg till Campus för en lektion i Informationsdesign. Idag redovisade alla sin första uppgift - ett aktivitetsdiagram på en kort process som de vill förändra. En grupp jobbade med att ta fram information om vad man ska ha på sig och vilka olika kriterier vi bestämmer detta på (väder, tillgång, bekvämlighet, aktiviteter etc). En annan diskuterade hur man kan göra en lokal återköpsmarknad för begagnad studentlitteratur utan att behöva möta någon fysiskt. Och sedan den klassiska transportinformationen - det finns ingen realtidsdata på bussarna här. Lite manana över det hela, måste jag säga ;) Jag höll på att visa upp Västtrafikappen, men jag får visa läraren den nästa gång :)

Jag och Laura diskuterade snabbt ett fikasamarbete och att läsa varandras texter. Jag hoppas att det kan bli av också :)

So long!   

Inga kommentarer: