onsdag 24 september 2014

Ungdomsgård för vuxna

Det finns ett behov av ungdomsgårdar för vuxna också, eller kanske mer bra mötesplatser. Ett sådant som jag hänger på hemma är Friskis & Svettis. Träna, svettas och tjöta på samma gång - det är ju ett underbart Kinderägg :) Här har jag snabbt hittat den ungdomsgården för oss som inte är amerikaner. Bra ställe, nära där jag bor, har klasser med olika inriktningar för att vi som internationella studenter ska lära oss engelska. Ikväll var det akademiskt skrivande och handlade om kommatering. I alla fall i 15 minuter. Sedan var det individuell genomgång av en kort text som vi hade skrivet själva. Och därefter satt vi sedan i 1.5 timma, fyra internationella studenter, och pratade om det amerikanska samhället etc. Riktigt kul!


Jo, jag har jobbat också. Obligatorisk svenskmöte på morgonen, skrivet på en rapport och gjort min första inspelning i Camtasia. Det sista var riktigt skoj, även om innehållet kanske är lite torrt. Det handlar om ett steg i att göra en litteraturrapport - hur du väljer ditt ämne. Jag hade i alla fall kul och ser fram emot att göra fler inspelningar. Tycker inte ens att det är jobbigt att höra min egen röst längre.

Inga kommentarer: