fredag 19 september 2014

Ung i sinnet?

Jo, jag får piffa upp mig och hänga med de 25 - 30 åriga Masterstudenterna på middag. Kanske inte helt lätt för en svensk medeleålders tant, men vad sjutton. Värre saker har ju gått...

Idag körde jag en hemmadag först. Skriver på en rapport tillsammans med en svensk kollega och vi ska lämna in ett första utkast nu - då blir det ju som det blir med arbetstiden :) Vi lyckades få ihop något som var rätt schysst så nu får vi vänta på feedback från andra.

Kom ett mail sen om jag skulle på middag med de andra studenterna. Yepp, det är klart att jag ska - jag är ju definitivt inte äldre än jag gör mig. Först bort till Friendship House för en klass i engelska uttryck. Det är ju inte helt lätt att veta skillnaden på run out, run on and run over och andra spännande sammansättningar. Fick hjälp med en text som jag har skrivit och tips om att gå till Writing Center på MSU.
Jo, men sedan var det ju bara att gå till restaurangen dör jag och Cait hade bestämt mote. Jag presenterade en del av den forskning som jag ahr gjort hittills och vi diskuterade hur vi ska samarbeta. ser jag fram emot!

Och nu till själva middagen - lite pubmat och ett gott glas vin är aldrig fel. Jag fick lite känsla för vad de andra höll på med - en som forskar på indianreservat och deras inverkan på barns skolutbildning, en annan som höll på med barn och musik i någon form. Det är väldigt intressant att möta alla dessa människor - även om jag kanske inte förstår helt och hållet vad allt innebär. Jag lär mig! Och ja, de dricker en hel del öl - det är ju amerikanska universitetsstudenter kända för :)        

Inga kommentarer: