måndag 15 september 2014

Smått, gott o mindre bra

Ja, då börjar jag med det som jag tycker är mindre bra. Jag är inte alls förtjust i valresultatet i Sverige. Att vi har en demokrati är självlklart - det ska vi ha. Alla ska få saga vad de tycker etc. Men att vi har fått en så svag regering är inte alls bra. Det kommer att försvaga oss som land och göra oss mer sårbara internationellt. Jag är, trots att alla ska få ha sin åsikt, inte förtjust i Sverigedemokraternas valframgång. Det är lätt att saga att alla som röstar på SD är dumma i huvudet, men det funkar sällan så i livet. Det är få som är genomdumma. Jag vill väldigt gärna höra en bra valanalys på varför de går så starkt framåt - vad det nu än må vara. För bra är det absolut inte. Varför jag tycker så? Jo, jag tror inte på att ett litet land som Sverige överlever genom att stänga in sig och inte vara öppna mot omgivningen och ta del i det som hander i den. Och sedan den humanistiska situationen om vad vi tycker och tanker om varandra.

Igår kväll var jag på utomhusbio - kallt som bara den och väldigt intressant. Det handlade om ett par som hade slagit vad med varandra att vara den som producerade minst skräp under ett år och de skulle inte handla kläder, ny teknik etc. Intressant aspekt på vårt konsumtionssamhälle, som de för fram. Jag kan se att det finns andra delar att diskutera här I USA - som deras enorma bilberoende. Intresserad av att kolla in trailern - gör det här:


            Idag var det söndag ;) Och förutom en valvaka hängde jag i tvättstugan. Tog sedan bussen till Lansing och gick tillbaka utmed Red Cedar River -en trevlig promenad på nästan två timmar.   Här kommer några bilder.




Inga kommentarer: