fredag 12 september 2014

Resa själv - bra, roligt eller bara ensamt?

En annan av frågorna som jag har fått är den om att resa själv. Är inte det bara trist, ensamt o en massa rädsla? Jo, det finns ju stunder när det är väldigt trist att inte dela en upplevelse med andra eller att inte kunna diskutera o få annan input. Rädd - jag brukar inte gå till ställen som jag blir rädd av eller där jag tror att jag skulle möta personer som jag blir rädd av. Gör ju säkert att reseupplevelsen blir mer begränsad, men det handlar om att jag ska känna mig trygg.

Det jag har kommit fram till att för mig finns det självklart nackdelar. Jag hade säkert kommit iväg o sett mer saker om andra hade puttat på och sagt att nu ska vi göra detta o detta. En hel del praktiskt hade jag sluppit att göra själv. Samtidigt hade jag inte lärt mig allt som jag lärt mig nu. Och jag hade inte behövt fråga andra om en massa saker.

Det som jag också ser som en fördel med att resa själv på det här sättet är att jag ska jobba hela tiden. Jag hade nog upplevt det som stressande att jobba klart snabbt o inte kunna gå på det som bara jag tycker är intressant om jag hade haft någon/några med mig.

Summa summarum: helt klart Ok att resa själv denna gång samtidigt som jag ser fram emot att åka till Minnesota, Kalifornien och New York med/till olika vänner. Och alla samtal jag har med er på skype, mail, Fbchatt etc.

Ha en skön fredagkväll!

Inga kommentarer: