måndag 1 september 2014

Och en så går det fram o en så går det bak!

Jo, jag hittade till bondens marknad i stan. Kändes som en oas där det går att köpa grönsaker, frukt, blommor, kött o fisk direkt från de som odlar det. Jag vill gärna ha mat som jag vet vart den kommer ifrån - kan ju vara svårt just nu, men lite bättre känns det om jag får det. Och det fans ju t o m grönkål - en av mina favoritgrönsaker :) Nästa söndag, det är bara öppet på söndagar i fyra timmar, ska jag dit o köpa grönkål o fantastiska solrosor :) En lite trubadur som sjöng amerikanska countrysånger hade de också på stället!



 
Nu mot Walmart och TVinköpet :) Bussarna går väääldigt sällan på söndagar så jag hann runt en stund på ett friidrottsstadium där de spelade vanlig fotboll.

Till Walmart kom jag, fast det tog sin tid och jag har sett en massa av omgivningarna. Det är ett hemskans billigt sätt att komma runt hur mycket som helst - bara att ha månadskortet på bussen och hoppa på. Alla busschaufförer är käcka o trevliga o ser till att jag kommer dit jag ska. O de har ingen brådska överhuvudtaget!
 
Inhandlade en TV, åkte tillbaka o sedan skulle jag knäppa på den. Det gick inte, eller rättare sagt den knäpper av sig själv efter tio sekunder...Grymt irriterande känner jag! Så, inte imorgon för då är allt stängt ( i alla fall går det inga bussar) så på tisdag får jag åka tillbaka med TVn. För er som undrar - den är på 19" så det funkar alldeles utmärkt att ta den på bussen :)
 
Mot kudden!    

Inga kommentarer: