söndag 28 september 2014

Matchdag idag

Idag spelades det amerikansk fotboll i stan. Det betyder att stan är avstängd, det är fullt med amerikaner som dricker öl, det är party (tailgating) överallt.
Jag gick in för det är ju inte ens någon idé att försöka ta bussen, vet aldrig vart jag hamnar med den idag. Sen är det också kul att kolla in vart de partar eller mer vart de inte partar. OK, det finns en grön plätt, vi slår upp ett partytält, en parkeringsplats = perfekt för ett partytält. Jag hamnade på ett stort reggaeparty en bit på vägen mot stan. När jag var där var det tio minuter till matchen skulle börja, en det kändes inte som om det var det viktigaste idag. Öl är liksom grejen. Den går att gömma i en papperspåse - fast det blir lite knöligt att halsa ur den. Eller så tolvpacket att bära runt på.
Att tailgata innebär att fylla bilen med mat - grillmat, majskolvar och en massa dricka. Hitta ett ställe att parkera bilen, ta ut partytältet, brassestolarna och borden. Fyll upp borden med mat och sedan är det ju paradiset på jorden med alla vänner. Det är också helt OK att bara slänga ölflaskorna runt dig - ingen polis som bryr sig om det. Efter matchen drar alla hem - inga efterfester.



Jag hade ingen grön t-shirt på mig idag - det ska jag skaffa när jag ska på en match. Annars blir jag rätt annorlunda ;) Vi kan ha omröstning när det närmar sig om vilken jag ska slå till på.



       
Nu är det sängen som gäller - ska på utflykt imorgon med ett kinesiskt gäng. Renässansfestival som gäller!
So long!

Inga kommentarer: