fredag 5 september 2014

Livets ironi!

Jag hade ingen aning om vad som skulle bli svårast när jag kom hit. Trodde väl att min disorientering skulle ställa till en del, men det har gått hyfsat hittills. Den kanske gillar raka gator - vad vet jag :) Men nu är det helt vansinnigt svårt att få tag på en TV som funkar med det kabelTVsystem som de har infört här. Jag åkte o lämnade tillbaka min felaktiga TV idag - jo, det blev lite sightseeing, men det är alltid kul att åka buss här. Inte så manga som åker o busschaffisarna gör allt för att jag ska komma dit jag ska. Jag lämnade tillbaka TV:n o tänkte köpa en ny, när de sager att det kabelTVsystemet stödjer vi absolut inte. Inte på en enda TV som finns. Jag var definitivt tvungen att fråga tre ganger - men nej, det fans inte. OK - då....

Så jag köpte lite mat, en yogamatta istället. Tillbaka till lägenheten o sedan bort till community centret. Nej, de hade bara en lista på vilka TV-apparater som inte gick att använda - inte vilka som gick att ha. Jag har alltså åkt till det mest kommersiella landet i världen och kan inte få tag på en TV som fungerar.... Shit, pommes frites!

Jag funderar på att fråga mina kollegor om det inte finns någon bra app att ladda ner - det måste ju gå att ordna detta på ett smidigt sätt. Och jag ska göra ett forsök till på en annan TV-affär.

Hittade en film som ska gå på community centret som jag i alla fall ska gå på!

     

Inga kommentarer: