måndag 1 september 2014

Lilla pappsen

Jag pratade med mamma imorse på Skype - jag ringer från applikationen och hon svarar på sin vanliga telefon :) Kom in på att jag ska åka till Minnesota och hälsa på Mike och hans familj där. Det visade sig att mamma hade varit på kurs på Minnesotas universitet och att pappa hade blivit erbjuden en tjänst i engelska där av någon värmländsk kompis. Men han åkte hem till Sverige och jobbade på. Känns lite konstigt att cirkeln kommer tillbaka och att det finns kopplingar till det jag gör nu. Eller kanske bara uttryckt som att världen är bra liten.

Jo, jag ska definitivt ta mig till Minnesota och se om jag kan hitta något spår av en värmländsk universitetslärare ;) Livet ger mig en massa spännade input, emellanåt.

Nu tillbaka till rapportskrivandet!    

Inga kommentarer: