lördag 6 september 2014

Lång dags färd mot natt

Kl sex började arbetsdagen - jag o en kollega skulle ha uppstart av en ny kurs på avancerad nivå. Nu var inte trängseln av studenter överväldigande så vi fick oss en pratstund istället. Klockan sju var det nästa skypemöte om ett mycket roligt projekt. Hemligt än så länge, men blir det av blir det klackarna i taket :) Administration, frukost o sedan till Campus. Förberedelser inför en examination på tisdag - alltså jag som ska examineras denna gången. 

Har bestämt mig för att nu ska jag ut o träffa mer folk, så det blir till att knata på olika saker. Ovällen började med en unconference där jag samarbetade med en kille från Uzbekistan och gjorde en kort video o redigerade den. Riktigt kul! 

Drog vidare med en jobbarkompis o gick på yoga. Ganska lugn sådan, men attans vad stel jag är. Har inte tränat på ett tag o stressen överallt nytt sätter också sina spår. Dessutom kan jag inte alla engelska ord på kroppsdelar - fick liksom kolla över lugg för att se vad jag skulle göra ibland. Men kul var det o jag ska försöka komma dit flera gånger. Min trevla kollega, Laura, körde mig hem sedan.

Trött, lite vin o jag kommer att somna ovaggad ikväll. Imorgon ska jag ha sovmorgon - sedan på den fantastiska TV-jakten...

2 kommentarer:

Ted sa...

Kör ni igång 6 på morgonen?!
Jösses...då hoppas man att kursen är intressant.

Karin Ahlin sa...

Yes, vi kör alla varianter för att se hur attraktiva vi är :) Det var nog mer tidsskillnaden som gjorde att det var så tidigt för mig. Lunchföreläsning från Östersund egentligen.