tisdag 2 september 2014

Hopp o hej!

Jobbat med fortsatt analys av material, tvättat och insett att systemet med mänga tvättmaskiner är hemskans käckt, men de är stora o dyra. 28 kronor per tvättmaskin och per torktumlare blir en del pengar i längden. Helt klart något som är gjort för mig för tio år sedan - två söner som tränade varje dag o jag som gjorde det fyra eller fem dagar i veckan. Nu vill jag ha små maskiner så att jag kan tvätta ofta - typ två kilos. Livet ändrar sig :)

Det bästa är att nu är det bestämt att jag ska åka till Minnesota en vecka i mitten av oktober! Jag får dessutom åka bil från Chicago och ev även skjuts tillbaka från St Pauls till East Lansing. Ibland så ler ju livet bara emot mig. Dessutom ska jag få åka ut o hajka två dagar i Minnesota och vara en dag på Campus o kolla runt. Om jag ser fram emot detta??? ;)

För att verkligen göra slag i saken o komma ut har jag anmält mig till två kurser i engelska här. Finns en hel del sådant här och ofta är det någon församling som ordnar det. Kurserna har internationella studenter som målgrupp och för mig blir det en om amerikanska uttryck i daglig konversation och en som handlar om det amerikanska samhället i allmänhet och som djupdyker i Michigan. Ska bli kul :)  

So long!      

Inga kommentarer: