tisdag 2 september 2014

Good news!

Idag börjar min kropp bli som jag känner igen den - sova länge på morgonen är skönt, frukost är inte det mest nödvändiga o jag blir hungrig kl halv elva...Så nu är jetlaggen borta.

Kom i alla fall iväg till Campus o där väntade ett gäng roliga mail och ett måste. Måste är bra att göra så jag gick till Internationella centret, där det var ett ordnat kaos med studenter som skulle fylla i att de var där. Finns inget centralt register här inte. Jag måste kolla på masterdata o US gov. Kan finnas en tjänst att skapa annars.

Dssutom var jag godkänd på en kurs jag gjorde i Trondheim i juni. Var inte helt säker på det eftersom jag är nybörjare på den typen av forskningsmetod, men det gick vägen. Nu ska den bara in i Ladok.

Och det bästa - C kan följa med mig till NY!! Det ska bli grymt kul att vara där över jul o nyår med henne, för det har jag inte alltid trott varit möjligt p g a hennes allvarliga sjukdom. Vi ska ha KUL som bara två medelålders tanter kan :)

Nu är det back to business!

Inga kommentarer: