måndag 8 september 2014

Gammaldags söndag

är ett uttryck som en av mina gamla kompisar i Hällesåker myntade. Familjen vandrade omkring i pyjamas, morgonrock eller bara låg i en stor hög i soffan tillsammans och väntade på att den egna kroppen skulle vakna, bli pigg. Idag hade jag en sådan dag - har inte gjort manga knop - köpt mjölk, slängt skräp o beställt lite kartor (denna livsnödvändighet). Jo, jag har skypat med några kompisar också - kollat i min brevbox om det kommit något. Kände att kroppen behövde detta - nu när jag har alla livsnödvändigheter i livet ;) Och uttrycket går att använda till vilken veckodag som helst - bara att använda!

 


Jag och C diskuterade om New York idag - resan blir av. Så nu ska jag kolla upp lägenhet - vi vill gärna kunna laga mat emellanåt. En uppgift för er som laser detta - vilken del av NYC ska vi bo i? Julen o nyår är tiden som vi ska vara där. Ser fram emot kommentarer!

Imorgon ska jag ha lunch med en kollega o diskutera hur jag kan göra en studie - spännande värre :) Och gå på min första kurs i informationsdesign!
  

Inga kommentarer: