lördag 20 september 2014

Fredagsmys = yoga

Ja ikväll var fedagsmyset yoga med kollegan Laura. Gick mycket bättre än förra gången, men min höft märks ibland och jag är stel i vaderna. Förhoppningsvis kan jag bli mjukare o mer spänstig ju mer jag övar.
Började dagen med Skype med en svensk kollega om artikelskrivande. Jag tror att det blir bra, men kommer att ta en hel del av min tid. Fortsättning på det som jag har gjort tidigare o en del av det som ska bli slutklämmen. Så det gäller att navigera rätt!

In till campus o där var det kollegan Cait som presenterade en förstudie om hur digitala kunskapskomponenter kan bli tillägg till den standardmässiga universitetsutbildningen. Det var korta, mellanlånga o långa aspekter på mål o aktiviteter som förstudien bestod av. Klart intressant att se det digitala som värdeadderande o inte som ett sätt att transformera katederundervisning till elärande.

Efter lunchen drog jag iväg o handlade. Ska på garden party imorgon o det är knytis. Jag kommer att bjuda på gubbröra på knäckebröd, enkelt o lätt att ta med sig. De skandinaviska hyllorna på matvaruaffären  Meijers gillar jag skarpt.

So long!


Inga kommentarer: