måndag 22 september 2014

Finns inget

dåligt väder bara dåliga kläder. Hemskans klämkäckt uttryck som jag har hört hela livet - speciellt när jag var med i scouterna. Så det var ju bara att ta på mig regnkläder och ge mig ut idag. Var grymt sugen på att hitta bra böcker om Michigan, så dagens mission var att skaffa fram reselektyr och nya idéer på vart jag kan vandra. Tog bussen ner till Lansing, gick till huvudbiblioteket. Där skulle det kosta mig $50 att skaffa ett lånekort, så de rekommenderade mig att åka tillbaka till East Lansing och gå på biblioteket där. Gratis är ju alltid gott!
   
Tillbaka i ösregnet och en promenad bort till biblioteket. Jajamän det gick så bra att få ett lånekort där och givetvis måste jag berätta varför jag är här o lyssna på ytterligare en som har en great great grandfather/mother som kommer från Småland :)

Hittade reselektyr så att det räcker hela min tid här!


Och så ett jippi - jag har kommit med på en skrivkurs på Writing Center. Det är en tjänst som universitetet har där små grupper, fyra elever, träffas i två timmar och diskuterar varandras texter. Var min lärare på Friendship House som föreslog att jag skulle söka dit. Ska bli grymt spännande att få vara med på en sådan och bli vassare på akademiskt skrivande!

So long!

Inga kommentarer: