lördag 27 september 2014

Bra dag

Ja, det har varit en bra dag. Vädret är underbart, 25 grader och vindstilla. På kvällen sätter syrsorna igång och det känns som att vara i Spanien. Vad var det nu som var så bra? Började dagen med att ha en lång session med studenter. De var intresserade, på hugget, frågvisa och redovisade sina uppgifter på ett kanonbra sätt. Det är så kul att få alla frågor - jag måste upp på tå då också. Me gusta! Diskuterade vidare med min kollega o sedan upp till Campus. Hittade en väldigt bra bok om fokusgrupper, ska skriva ett stycke om det.
Jag har inte kunnat skriva ut dokument. Funkar ett tag sedan blir det lite tjorvigt. Idag fick jag hjälp av två tekniker i två timmar för att fixa det. En stor eloge för detas tålamod! O de ha de minst lika svårt för mitt tangentbord som jag har för deras. " it is really odd - three combinations in one" är deras omdöme.
Som frusen nordbo är det alltid skönt att sitta ute o jobba i slutet av september - ja, jag vet att snön ligger på toppen av Åreskutan 😌 Insåg att det är fredag - myset idag bestod i att kolla på bio😀


 



Inga kommentarer: