onsdag 3 september 2014

Attans vad jag gillar demokrati!

Jag kom på, några veckor innan jag skulle resa att det är ju val i höst. Tillhör den där typen av människor som anser att det är en skyldighet att rösta, så jag kollade upp om jag skulle hinna förtidsrösta hemma i Sverige. Nej, den öppnade dagen efter jag reste så det gick inte. Mitt i alllt virrvarr av saker kom jag i alla fall ihåg att kola upp konsulatet i Chicago o maila dem. Ja, men visst bara jag skickade min amerikanska adress o mitt personnummer så skulle det komma blanketter till mig. Och idag kom de:) Så imorgon är det jag som poströstar, hittar några som kan skriva under att jag har gjort det, hittar var jag köper frimärken o skickar iväg det hela. Och sjunger nationalsången - höll jag på att skriva ;)

      
Uppdatering: Nu är rösterna signade av två av mina kollegor o skickade med brev :) 

Inga kommentarer: