torsdag 4 september 2014

Arbetsmöte med nya kollegor

Idag började dagen med ett långt och intressant Skypemöte med mina kollegor i Östersund och en potentiell ny samarbetspartner. Blir detta av finns det en mängd roliga forskningsfrågor att gräva I sen - så jag håller tummarna och försökte sälja in den kunskap som jag har. De på plats gjorde det på ett alldeles ypperligt sätt.
Drog in till Campus och en ny konstellation - det var min handledare på MSU och de Master - och PhD studenter som jag ska samarbeta med. En timmas möte - som var alldeles för kort - men det kan bli alldeles utmärkt. Och jag ska gå med dem på yoga på tisdagar o fredag - ska bara hitta ett ställe att köpa en egen yoga-matta på. Fick dessutom en alldeles egen jobb-mugg. Alldeles ypperligt stor temugg för mig :) Stämningen var väldigt uppsluppen och budskapet var - ni klarar er vad ska vi alla göra för att ni var och en ska komma framåt?

  

Tillbaka till skrivbordet o filade lite mer på rapporten, pratade med mamsen o sedan var jag som en klubbad människa. Får ibland känningar efter mina operationer i våras o då är det bara att gå till sängs snabbast möjligt o inte göra något. Som tur var är det inte speciellt ofta o absolut inte som förr.

Avslutar med en bild från ingången till Bessey Hall där jag sitter. Tyvärr inte den vackraste byggnaden på Campus, så jag får göra ett kollage med de fina byggnaderna sen :) Och jag ska gå på en mini-unconference på fredag - lära mig göra videos - kan ju bara bli mer kunskap vad det gäller detta för min del!
  Natti, natti!

Inga kommentarer: