söndag 31 augusti 2014

Uppåt i Maslows behovstrappa

Nu när jag fått tag på det som jag behöver för att överleva - inklusive diskborste ;) - så ska jag börja utforska omgivningarna o lära känna lite människor här. Jag har insett att det behövs en bil till detta, med GPS, och lite olika utflyktsmål. Hittade en sida med lagom långa vandringsspår, det får bli de första som jag tar. Måste ju ut o kolla runt Lake Michigan sen. Finns en bilfärja tvärs över har jag sett!

Igår tog jag det lugnt, åt lagad mat, kollade film o bara kom ikapp o reflekterade. Skönt för kropp o själ :) En Skype session med sönerna imorse - de var på väg mot Blåvitt-matchen i em så den sessionen blev inte evighetslång.

Nu mot Walmart o inköp av en TV. Jag vill ha koll på vad som händer i samhället - kollar jag på paddan blir det mest svenska play-funktioner.

So long!


Inga kommentarer: