fredag 29 augusti 2014

Kvällsrapporten :)

Jo, det gick att få till mer jobb idag - håller på med empirin till en studie som vi gjorde i juni. Den är på första analysstadiet just nu - kommer att manglas några ganger till. Kul att se vad vi kan få till med detta - tanker mig att det blir två artiklar av det hela.

Maten i närbutiken är sådär, så lyckan blev stor när jag gick in i den koreanska affären bredvid. De har grönsaker, kött, fisk - jag kan börja laga riktig mat igen! Kompletterat med mjölk o bröd från affären bredvid så kan detta ju bli riktigt bra. Och så kan jag ju kosta på mig en öl eller så från den vanliga närbutiken - de har säkert hundra sorter där.

Pratade med kompisen från Minnesota ikväll. Vi håller på och funderar ut bästa planerna för att träffas och umgås.  Har jag riktig tur för jag vara med på när han försvarar sin doktorsavhandling - hade varit grymt kul.

Är ni nyfikna på hur det ser ut där jag bor? Här kommer två exteriörbilder från idag - den nedersta visar "mitt" hus - andra våningen, andra trädet - där finns jag! Och det var riktigt fint väder idag - ca 20 grader o vindstilla!


      

2 kommentarer:

Ted sa...

De har ingen Wal-Mart i närheten? Nog för att man kan ha åsikter för hur de bedriver sin personalpolitik, men de har banne mig allt mellan himmel och jord...

Karin Ahlin sa...

Hej Ted och tack för omtanken! Jo, det finns flera stora shoppingcentra o jag ska ta mig ut till ett ikväll. Jag hade inte inset hur bilberoende jag är i USA. Så då ska jag nog t o m hitta en diskborste - Scotch Brite verkar annars vara modellen här. Anade inte att det skulle vara ett problem innan jag kom hit.

Ha det bäst!