tisdag 26 augusti 2014

Jetlaggad

Jo, klockan är kvart i åtta på kvällen och jag är slut som artist! I alla fall för idag. Har travat o traskat runt i East lansing i flera timmar. Varit på universitetet och träffat min handledare, skaffat nycklar till kontorsrummet, skaffat Id-kort och virrat runt i största allmänhet :) Kroppen vill bara sova, för den är ju klockan kvart i två på natten och då brukar jag sova gott.

Jag måste bara säga att det är grymt varmt, luftfuktigheten är enorm. I alla fall för en nordisk människa som mig. Men konstigt nog får jag inte ont i huvudet som jag brukar få, utan det är mest ett konstaterande. 

Om MSUområdet är stort? Jo, det är gigantiskt om jag jämför med Campus i Ösd. Tar en timme att gå från ena sidan till den andra och lika långt på andra ledden. Av det som jag sett hittills är det en skön blandning av företag o universitetslokaler. Jag måste utforska detta närmare hur de jobbar tillsammans med företag osv. Spännande!


P.S. Jag bor nere i vänstra hornet och Campuskontoret ligger nästan uppe i högra hornet - précis over floden. D.S. 

Inga kommentarer: