lördag 30 augusti 2014

Jakten på en diskborste

Idag var det dags för en ny premiär - jag bestämde mig för att sitta på Campus, mitt rum o jobba. Bussen dit, kort promenad o sedan gallde det att hitta rätt ingång, plan o rum. Funkade klockrent :) Jag delar rum med två andra, men det var bara jag till o börja med. Gick bort till biblioteket för en crash course i hur det fungerar här. På det amerikanska sättet blev det väldigt trevligt o det finns ungefär samma tjänster som hemma, enda skillnaden är att det finns tillgång till biblioteket IRL 24/5 och sedan lite mindre på lördag o söndag. O de har 3D-skrivare, måste jag testa snart.

Tillbaka på kontoret o nu med mina två rumskompisar - två doktorander. En som forskar på hip-hop kulturens språk o den andra får jag intervjua mer. Känns skönt att ha några att fråga om olika saker - som hur jag får varmt vatten till mitt te. Hade aldrig gissat att det finns varmvatten ur den vanliga vattenbehållaren, för mig har en sådan bara kallt vatten med eller utan bubblor.

Och nu mot nya äventyr - det finns varuskrapor - det måste det göra. Jag hade gissat att det var i ena ändan av buss 1 rutt - det andra hållet jmf med vart jag var tidigare. Jo, men visst ett helt varuhus fyllt med saker. OCH det fanns diskborstar :) Lyckan blev ju total... Sedan skulla jag hem med lite nya saker - det är bara det att det var fotbollsmatch i stan. Ni som klagar på att Gbg eller andra ställen blir avstängda - det är lugnt jmf med vad det blir här. Dessutom slår varje gang upp ett eget partytält för att ha en egen barbecue med sina kompisar, det går åt grymt mycket öl. Så bussarna gick inte riktigt som vanligt. Glad i hågen hoppade jag i alla fall på en buss och frågade vart jag skulle byta för att komma till Spartan Village. Svaret blev att vi tar dig hem och det gjorde de verkligen. Efter att bussen var klar med sin rutt så körde dem hem mig. Inte varje dag som jag får en privat buss genom hela stan och dessutom svar på mina frågor om hur de funkar här. Så nu duger det inte med en egen limo för mig - DET SKA VARA EN EGEN BUSS :)

         

Inga kommentarer: