lördag 28 juni 2014

Veckan som varit

har varit väldigt intensiv. Slutspurt på jobbat innan semestern, vilket innebär att läsa några uppsatser till, diskutera betyg, sätta betyg, maila med studenter, fixa för USA-resan och skriva en egen rapport om aktionsbaserad forskning. Dessutom är jag i Fjällbacka, vilket innebär att hjälpa mamma. Hon är egentligen pigg o glad för sin ålder, men det går långsamt och vissa saker fungerar inte längre. Det som alltid har varit hennes personlighetsdrag finns kvar o de blir inte mindre för att hon blir äldre. Hon vill helst läsa en bok o laga mat, sedan kan det andra vara. Så jag har fixat en hel massa med städning, tvätt, bytt glödlampor o sånt som hon anser vara för tekniskt. Tyvärr är jag just nu gräsallergisk, vilket innebär att jag inte kan klippa gräset och det BEHÖVS.

Vad det gäller resan till USA, har följande ramlat in. Jag har ett boende :) Inte det som jag hade räknat med från början, klart dyrare, men det ser väldigt bra ut. Och ur mitt perspektiv är det mycket bättre att ha ett boende och sedan kunna byta till ett annat. Nyfiken? Titta på denna länk.
Jag har också haft en diskussion med min handledare over there - Liza Potts. Vi diskuterar studier och hur vi kan lägga upp dem och hur jag kan få kontakt med andra forskare på MSU. Spännande och inspirerande att prata med glada amerikner :) Resultatet av diskussionen? Ja, att jag ska få kontaktuppgifter till andra och korta introduktioner i hur de gör. Det gäller ju att anpassa sig till kontexten!

Idag är jag på väg till Almedalen. Tar det sakta och säkert med olika kollektiva trafikslag - buss, tåg, tunnelbana och båt för att komma dit tidigt imorgon. En långsam resa så här i semestertider. Och jag kommer, så långt jag hinner, att uppdatera bloggen med mina erfarenheter. Så här såg det i alla fall ut när jag steg på bussen i Fjällbacka imorse.

           

Inga kommentarer: