lördag 14 juni 2014

Long time - no see!

Nu är det alldeles för länge sedan som vi sågs! Jag har gjort en hel del det senaste året. Fyllt jämt, tagit en lic-examen, opererats två gånger, börjat träna mer aktivt och träffat en massa roliga människor.

Det som jag ägnar en hel del tid åt just nu är min planerade resa till USA. Ett tag var det som en avlägsen dröm som eventuellt skulle kunna slå in. Nu känns den bara närmare och närmare, speciellt som om jag har fått min del av visumansökan från "mitt" universitet i USA, Michigan State University, MSU närmaste veckan ska jag till ambassaden och min förhoppning är att allt går vägen då.
Jag träffade min älskade ingifta morbror i veckan. Han är klart märkt av sjukdom, men hans underbara intellekt finns kvar, så vi diskuterade varför jag ska till MSU. Mitt svar är att vara forskare är att spela på en internationell arena, vilket innebär att det är den som jag måste befinna mig på. Dessutom är jag trött på att ha det engelska språket och dess nyanser som ett hinder. Nu ska här spikas engelska varenda dag :)


Inga kommentarer: